Ketua Forum Datok Penghulu Apresiasi Pildatok Serentak Di Kecamatan Bendahara

harianfikiransumut.com | Aceh Tamiang -- Ketua Forum Datok Penghulu Kecamatan Bendahara Kabupaten Aceh Tamiang, sampaikan apresiasinya atas terlaksananya Pildatok serentak Kecamatan Bendahara yang  diselenggarakan pada tanggal 17 Maret 2021 lalu.

Sebagai, Ketua Forum Datok Penghulu di kecamatan bendahara, Arianto yang juga menjabat Datok Penghulu Kampung Tengku Tinggi selama 2 periode mengatakan, pada  pesta demokrasi di pemilihan 11  Datok Penghulu (Kades-red) secara serentak, ada 3 Datok Penghulu Incomben terpilih kembali.

Ketiganya, dipercayakan kembali oleh warganya untuk memimpin kampungnya masing-masing. Boleh jadi mereka mengikuti jejak saya, kata Arianto dalam guraunya, Sabtu, 20/3/2021.

Dijelaskannya, tiga Datok Penghulu Incomben yang terpilih tersebut masing - masing Kampung Seunebuk Dalam Mesjid, Datok Penghulu terpilih Abdul Rahman (Nyak Don), Kampung Raja, Datok Penghulu terpilih Dahri dan Kampung Perkebunan Sungai Iyu, Datok Penghulu terpilih Ramlan.

Selaku Kepala Forum Datok Penghulu Kecamatan Bendahara, Arianto, mengapresiasi pelaksanaan Pemilihan 11 Datok Penghulu (Pildatok)," sebutnya.

Disamping itu Pildatok tersebut tidak terlepas berkat kerjasama yang baik antara Datok Penghulu,  Panitia Pemilihan Datok Peghulu (P2DP), Camat, Danramil dan Kapolsek sehingga pelaksanaan berjalan lancar.

Mari kita tingkatkan pelayanan  terhadap warga. Begitu juga dengan datok yang baru terpilih agar tidak mengecewakan kepercayaan pemilih untuk memimpin kampungnya. 

Terimakasih kepada P2DP serta Datok Penghulu, dan selamat kepada Datok Penghulu yang baru terpilih. Saya yakin semua niat yang baik akan melahirkan hasil yang baik, " pesannya.

Penulis : pakar

Komentar

Berita Terkini